+ 48 697-342-952

Pozycjonowanie Sklepów internetowych

Zadaniem sklepu internetowego jest umożliwianie handlu w Internecie poprzez dystrybucję towarów i usług za pośrednictwem wyspecjalizowanych portali internetowych. Wyróżniamy wiele rodzajów takich serwisów. Są to typowe sklepy online, ale również i giełdy wirtualne, serwisy aukcyjne czy pasaże handlowe. Aby strony te przynosiły jeszcze więcej zysków i były dochodowym przedsięwzięciem, należy ustabilizować ich pozycje w wyszukiwarkach internetowych, biorąc pod uwagę oczekiwania i preferencje odbiorców.

Czym jest pozycjonowanie sklepów internetowych

Dla zwiększenia popularności sklepu internetowego zaleca się intensyfikację działań, związanych z promowaniem serwisu handlowego. Rosnąca konkurencja sprawia, że dbanie o jak najlepszą pozycję swojego sklepu w wyszukiwarkach jest wręcz niezbędne. Z uwagi jednak na dynamiczne zmiany, zachodzące w obrębie serwisu, związane między innymi z dodawaniem nowych produktów, tradycyjne pozycjonowanie strony nie spełni do końca swoich oczekiwań.

W przypadku serwisów sprzedażowych zaleca się pozycjonowanie pod „długi ogon”, zwane również pozycjonowaniem Long Tail SEO. Jego istotą jest odpowiedni dobór złożonych fraz, skonkretyzowanych pod kątem określonych produktów w sklepie. Dzięki temu uzyskujemy frazy adekwatne do zapytań odbiorców oraz w szybki i naturalny sposób podnosimy pozycję sklepu w wyszukiwarkach.

Zalety pozycjonowania sklepów internetowych

Co daje nam pozycjonowanie sklepu internetowego? Przede wszystkim pozwala na podniesienie jego pozycji w wyszukiwarkach i tym samym zwiększenie ilości wejść na stronę. Witryna jest łatwiej i bardziej rozpoznawalna, ugruntowuje się pozycja marki, a sklep zyskuje miano rzetelnego i profesjonalnego.

To samo tyczy się produktów, jakie są w nim oferowane. Dziś klienci poszukują bowiem miejsc sprawdzonych, godnych zaufania, oferujących wysokiej jakości produkty, spełniające ich oczekiwania. Dostosowanie pozycjonowania sklepu do zapytań internautów pozwala w naturalny sposób sprostać ich wymaganiom zwiększyć świadomość marki w ich oczach.

Nasza oferta na pozycjonowanie sklepów internetowych 

Proponowana jest nas usługa obejmuje profesjonalne i kompleksowe pozycjonowanie sklepów internetowych, obejmujące kilka etapów, w tym:

1. Szczegółową analizę strony

2. Przeanalizowanie działań sklepów konkurencyjnych

3. Przeprowadzenie działań optymalizujących serwis, nakierowanych na dobór fraz kluczowych

4. Przeanalizowanie efektów i sporządzenie raportów z wykonanych działań.

Proces pozycjonowania sklepów internetowych jest czynnością ciągłą, z uwagi na zmiany, zachodzące w obrębie serwisu oraz konieczność dynamicznego modyfikowania fraz kluczowych, pod jakie portal jest pozycjonowany.

Co to jest pozycjonowanie sklepów internetowych?

Pozycjonowanie stron (SEO ang. Serach engine optimization)– zajmuje się podnoszeniem pozycji wyników stron w wyszukiwarkach (np. Google), które witryna internetowa otrzyma  z naturalnych wyników wyszukiwania. Celem pozycjonowania stron jest dotarcie do jak najwyższych miejsc w wyszukiwarkach.  SEO służy sprowadzeniu na witrynę potencjonalnych klientów. Pozycjonowanie sklepu internetowego zapewnia naturalny ruch po wpisaniu przez użytkownika do wyszukiwarki interesującego go hasła. Odpowiedni marketing  i optymalizacja witryny sklepowej wygeneruje ruch potencjalnych klientów co wpłynie na zwiększenie przychodów sklepu.

W pierwszym etapie pozycjonowania należy określić grupę docelową do której mamy dotrzeć. Należy określić w jakim wieku może być nasz potencjalny klient, jakiej jest płci, gdzie mieszka, czym się interesuje, jakie są jego potrzeby. Określenie grupy docelowej pozwoli określić kluczowe słowa, frazy i tematy przy pomocy których użytkownik trafi do naszego sklepu.  W tym celu można skorzystać z dostępnych narzędzi i programów. Jedną z podstawowych zasad jest zamieszenie optymalnej ilości słów kluczowych w tekście, zbyt duża ilość może być odczytana przez algorytmy wyszukiwarek jako spam.

Oferujemy pozycjonowanie sklepów online przez zespół doświadczonych osób. Warto nawiązać z nami współpracę, ponieważ jest to proces złożony, który wymaga specjalistycznej wiedzy i nie można sobie w nim pozwolić na błędy. Pozycjonowanie jest procesem na którego efekty będzie trzeba poczekać od jednego miesiąca do pół roku, jednak jest nieporównywanie bardziej skuteczny od innych działań marketingowych. Jest też procesem, który wymaga regularnych działań ze względu na zmieniające się algorytmy wyszukiwarek. Dlatego zapewniamy swoim klientom komfort i stałą współpracę.

Jak należy optymalizować sklep internetowy?

Optymalizowanie stron to najważniejszy aspekt pozycjonowania. Polega na dostosowaniu pozycjonowania do algorytmu wyszukiwarki i oczekiwań grupy docelowej. Optymalizowanie pomaga podwyższyć ranking strony zarówno nowym sklepom online (powinna być wdrażana już na etapie projektowania architektury sklepu) jak też sklepom, które działają już na rynku od pewnego czasu.

Ważną rolę odgrywają tutaj aspekty czysto techniczne, które polegają na wdrożeniu działań, które eliminują spowalnianie stron, nieprawidłowe skrypty, pojawianie się błędów 404, czy niedziałające linki.

Optymalizowanie sklepów internetowych polega na zbudowaniu takich treści na stronie, które przy pomocy określonych uprzednio słów, kluczowych, fraz, tematów pozwolą na pozyskanie ruchu w sklepie poprzez wybór przez użytkowania kategorii, podkategorii i nazwy produktu. Słowa i frazy kluczowe powinny znajdować się zarówno w nagłówkach kategorii i podkategorii. Każda kategoria, podkategoria i produkty w sklepie powinny mieć swój opis. Niezwykle istotne jest zamieszenie unikalnych opisów, ponieważ ma to strategiczne znacznie przy całym procesie pozycjonowania. Podstawowym błędem jest zamieszczanie skopiowanego opisu produktu od producenta. Opis ma zawierać słowa kluczowe, ale ma być przede wszystkim ciekawy i zachęcający potencjalnego klienta do zakupu produktu. Do produktu warto dodać zdjęcie (zdjęcie powinno mieć przed zamieszczeniem na stronie zmienioną nazwę domyślną jaką nadaje aparat), rekomendacje zadowolonych klientów. Strona powinna być przejrzysta, estetyczna i prawidłowo podlinkowana od strony głównej do podstron.

Dlaczego warto pozycjonować i optymalizować sklep internetowy?

Sklepy online powinny być pozycjonowane i optymalizowane z uwagi na szereg czynników, przede wszystkim:

  • działania pozwalają na zwiększenie współczynnika konwersji co przekłada się na wzrost sprzedaży;
  • podwyższenie sklepów w rankingach pozwala na osiągnięcie celu znalezienia się w TOP 10  wyników w wyszukiwarkach;
  • w związku z optymalizacją tekstów przy pomocy słów kluczowych, fraz i tematów na strony sklepów trafią dedykowani odbiorcy, czyli osoby rzeczywiście zainteresowane kupnem określonego produktu;
  • pozycjonowanie pozwala na osiągnięcie długotrwałych efektów przy stosunkowo niskim koszcie;
  • Skuteczność pozycjonowania jest znacznie wyższa od konwencjonalnych metod marketingowych;
  • SEO jest skuteczniejsze niż reklama płatna np. Adwords Google;
  • wpływa na rozpoznawalność marki i kreuje pozytywny wizerunek firmy;
  • wspomaga konwersję z innych źródeł;

 Nasze doświadczenie w pozycjonowanie sklepów internetowych

  • Pozycjonowanie sklepów PrestaShop

    PrestaShop to jeden z bardziej lubianych darmowych skryptów sklepów internetowych, a popularność wynika z przyjaznego systemu dla użytkownika i sprzedawcy, posiada dużą ilość funkcji.

  • Pozycjonowanie sklepów Shoper

    Shoper to dostawca płatnych wersji oprogramowania e-commerce, jest laureatem wielu wyróżnień i nagród. Oprogramowanie jest dostarczane jako samodzielna licencja lub usługa typu SaaS.

  • Pozycjonowanie sklepów Sote

    Sote to dostawca oprogramowania SOTE SHOP z wyjątkowo piękną grafiką.

  • Pozycjonowanie sklepów WooCommerce

    WooCommerce to dostawca bezpłatnego oprogramowania e-commerce, lubiany ze względu na przejrzystość i przyjazne rozwiązanie dla użytkowników mobilnych.