+ 48 697-342-952

Zacznij marketing sezonowy w branży Fitness

Każdego roku, poczynając od pierwszego stycznia zainteresowanie zdrowym stylem życia oraz „byciem fit” znacząco rośnie. Wówczas trenerzy personalni muszą przygotować się na prawdzie oblężenie, jednak dla wielu oznacza to nowych klientów, a także nowe wyzwania. Idąc tym tokiem, warto – pośród innych trenerów oraz klubów fitness – zastanowić się nad marketingiem sezonowym, a także pozycjonowaniem.

Co to jest pozycjonowanie i marketing sezonowy?

Nim jednak zainwestujesz w pozycjonowanie oraz marketing sezonowy, warto wcześniej wiedzieć, co kryje się za tymi pojęciami. Nie każdy bowiem zna ich prawdziwe znaczenie, a co za tym idzie – może opacznie zrozumieć istotę obu wspomnianych definicji.

Pozycjonowanie – mówiąc najprościej – ma na celu zwiększenie widoczności danej strony w wyszukiwarce po wpisaniu odpowiedniej frazy kluczowej. Jest to inaczej działanie SEO, które wykorzystuje odpowiednie techniki zgodne z wytycznymi wyszukiwarek. Po co? Otóż, potencjalni internauci, poszukując danej oferty, najczęściej sprawdzają jedynie wyniki z pierwszej strony, a tym częściej – pojawiające się najwyżej. Oznacza to, iż druga strona walczy o ich uwagę za sprawą jak najwyższej pozycji, którą może zagwarantować dane działanie SEO.

Marketing sezonowy definiuje potrzeby konsumentów wraz z mijającymi porami roku, świętami, bądź też okazjami. Przy odpowiednich porach, do akcji wkracza świat reklamy, czyli wspomniany marketing. Innymi słowy, sezonowy marketing łączy w sobie „promocję” oraz „sezon”. Marketing obejmuje również organizowanie specjalnych ofert w danym okresie, takie jak zniżki, promocje, bądź małe gratisy.

Kiedy warto rozpocząć przygodę z marketingiem sezonowym?

Moda na bycie fit co roku znacząco rośnie dokładnie pierwszego stycznia, dlatego też przygodę z marketingiem sezonowym warto rozpocząć już dziś. Warto bowiem do marketingu dodać kilka miesięcy, tak aby uzyskać jak najlepsze wyniki. Pierwsze zainteresowanie klubami fitness i trenerami personalnymi pojawia się bowiem już na początku listopada. To właśnie w tym czasie prawie każdy stawia przed sobą postanowienie – ćwiczyć i skupić się na zdrowym stylu życia. Wtedy warto być przygotowanym na odpowiednie przyjęcie potencjalnych klientów oraz skupienie ich uwagi na własnej ofercie.

Statystyki nie kłamią!

Pozycjonowanie, a także marketing opierają się w głównej mierze na analityce. Należy zatem odpowiednio przejrzeć statystyki najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki Google, aby przekonać się, że trenerzy personalni powinni przygotować się na najbliższe oblężenie nowych klientów.

Analiza podstawą pozycjonowania

To właśnie wspomniane analizy Google pokazują aktualne trendy w danych przedziale czasowym. Wśród nich można zauważyć, że popularność między innymi fraz „odchudzanie”, „siłownia”, „trener personalny”, bądź „klub fitness” rośnie kilkukrotnie w ostatnim kwartale roku w stosunku do statystyk z wcześniejszych miesięcy.

 

Social Media bardzo ważne w marketingu sezonowym

Marketing to nie tylko pozycjonowanie oraz oferty, ale również i odpowiednia aktywność w social mediach i portalach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, bądź Twitter. To właśnie tam warto zadbać o uwagę potencjalnych klientów z wyprzedzeniem. Często bowiem odpowiedniego trenera oraz klubu zainteresowani szukają w social mediach. Aktywność i odpowiednia dbałość zarówno o ofertę, jak i posty potrafią zdziałać cuda, w związku z czym warto przyciągnąć uwagę użytkowników w Internecie.

Nasza Pomoc w marketingu sezonowym

Pozycjonowanie, a także marketing sezonowy nie są prostym tematem. Nic dziwnego, bowiem trenerzy personalni zajmują się osobną dziedziną, zaś specjaliści od SEO, Social Media i PR – osobną. Warto zatem skorzystać z pomocy oraz usług osób doświadczonych w swojej pracy oraz gwarantujących osiągnięcie zamierzonego celu. Marketing i SEO warto pozostawić tym, którzy znają się na swojej pracy i potrafią doradzić oraz skutecznie przyciągnąć uwagę klientów.

Nie wiesz, gdzie szukać? Nie musisz, nasza grupa już czeka na nawiązanie współpracy.

Dodaj komentarz