+ 48 697-342-952

Działania marketingowe dla branży Crossfit i Fitness

W ostatnim czasie polskie kluby fitness i boxy crossfit przeżywają prawdziwe oblężenie, a ich dochody znacząco wzrosły. Wszystko za sprawą coraz większej ilości chętnych osób, które chcą nie tylko zdrowo się odżywiać, ale i dbać o własną kondycję fizyczną przy pomocy ćwiczeń. W szczególności jednak dużą popularnością cieszą się boxy crossfit, które pozwalają klientom rozwinąć dziesięć najważniejszych zdolności siłowych. Co więcej – Polacy są największymi beneficjentami zdrowego stylu życia, dlatego też – tym samym – dochody klubów fitness w 2016 znacznie wzrosły – aż do 3.68 miliardów złotych.

Mimo to, kluby oraz boxy działające na rynku już od kilku lat muszą stale utrzymywać własną popularność, bowiem nieustannie na każdym kroku powstają coraz to nowsze firmy tego typu. Dbając o własny interes, warto zatem inwestować w odpowiednie reklamy, które pozwolą pozyskać nowych klientów, a także zatrzymać stałych. Wbrew pozorom, nie jest to proste. Należy znać podstawowe reklamy, które doskonale wpisują się w branżę fitness i crossfit oraz odpowiednio nimi zarządzać.

Z jakich działań marketingowych warto korzystać w branży fitness?

W branży fitness i crossfit niezwykle ważne są social media, czyli media społecznościowe. Na samym początku należy odpowiednio obmyślić strategię marketingową, która będzie obierać właściwy kierunek – klienci premium, kluby dla kobiet, promujące zdrowy styl w przypadku kobiet w ciąży, rodzinne spędzanie czasu czy klub czynny 24 na dobę siedem dni w tygodniu.

Strategia powinna w drugiej kolejności odpowiednio wiązać media społecznościowe z nadrzędnym przekazem. To właśnie bowiem ten duet buduje obowiązkową komunikację pomiędzy boxem, bądź klubem z klientem. W szczególności jednak marketing powinien skupiać się na boxach crossfit, bowiem są one stosunkową nowością na polskim rynku. Należy zatem odpowiednio je promować, tak aby przyciągały i skupiały zainteresowanie osób zachęconych prowadzeniem zdrowego stylu życia.

1. Strona internetowa

W dobie Internetu dla branży crossfit oraz fitness niezwykle ważna jest strona internetowa, która nie tylko ułatwi klientom dostęp do informacji między innymi na temat godzin otwarcia klubów i boxów, bądź też oferty, ale również i pozwoli nowym osobom odkryć daną lokalizację w swoim mieście.

Dodatkowo, strona internetowa powinna być na bieżąco aktualizowana oraz posiadać łatwy w obsłudze panel, który będzie odpowiednio prosty dla każdego klienta. Istnieje również możliwość prowadzenia tak zwanego bloga, gdzie zamieszczane będą wpisy o tematy związanej właśnie z branżą crossfit (lub też fitness). Ciekawe posty mogą odpowiednio zainteresować potencjalnych czytelników do kroku w stronę zdrowego stylu życia, a tym samym – mogą wybrać właśnie dany box do treningu.

2. Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne to nic innego, jak samodzielne określanie przez wyszukiwarkę lokalizacji, a następnie znalezienie odpowiednich miejsc, które zostały wcześniej wpisane jako fraza kluczowa. Aby znaleźć dane miejsce, należy w wyszukiwarce kliknąć „Narzędzia wyszukiwania”. W wynikach ostatecznie pojawią się boxy i kluby w najbliższym mieście, bądź okolicach, w której aktualnie się znajdujemy.

Tak ważne jestem zatem, aby użyć pozycjonowania lokalnego. Pozwoli ono nowym klientom bez trudu znaleźć dany box crossfit lub klub fitness. W szczególności pozycjonowanie lokalne przyda się, kiedy położenie miejsca jest niezbyt jasne.

Ogólnie rzecz biorąc, pozycjonowanie polega na uzyskaniu jak najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwania, np. w Google.

3. Zbieranie i wykorzystywanie rekomendacji

Jak zbierać i wykorzystywać rekomendacje? Otóż, wbrew pozorom jest to bardzo proste, jednak na samym początku należy mieć na uwadze, iż rekomendacje to przede wszystkim trzy elementy: pozytywna opinia, gotowość do jej potwierdzenia, kontakt do potencjalnego klienta z docelowej grupy usług. Idąc tym tokiem, należy poprosić klientów o wystawienie rekomendacji.

Rekomendację należy jednak używać tylko i wyłącznie w określonym celu, aby zwiększyć szanse do zdobycia nowych klientów oraz dotarcia do kolejnych grup docelowych. Co więcej – za wystawieniem oceny musi stać przede wszystkim osoba, która jest (w pewnym sensie) autorytetem i musi być kojarzona pozytywnie. Jeśli będzie znana potencjalnym klientom, wówczas z całą pewnością odwiedzą dany box crossfit.

4. Organizacja małych lokalnych eventów, rozdanie wejściówek

Nic tak nie przyciąga nowych klientów, jak organizacja lokalnych eventów, bądź rozdanie wejściówek. Szczególnie świetnie sprawdzą się u całkiem nowych klientów, którzy przyjdą „za darmo” i odpowiednio zaznajomią się danym miejscem. Ważne jest też, by eventy zostały dopięte na tak zwany ostatni guzik.

5. Strategia Content Marketing

Content Marketing to inaczej działanie tworzące i dostarczające czytelnikom ciekawych treści. W przypadku branży crossfit i fitness należy skupić się na jej usługach, opierając m.in. na emocjach klientów i ich potrzebach. Content Marketing opiera się m.in. na mediach społecznościowych i stronach online.

6. E-mail marketing i marketing automation

Wspomniany e-mail marketing to inaczej automatyzacja mailingów. Pozwala on śledzić i reagować na dane zachowania użytkowników. Marketing ten daje wiele korzyści, m.in. dostęp do zachowań klientów oraz możliwość bardziej efektywnego dotarcia klientów do produktu. Działa on na zasadzie przesyłania e-maila do danego klienta z linkiem, bądź treścią zawierającą m.in. oferty specjalne oraz specjalne rabaty.

7. Dodanie firmy do mapy google

Nie ma osoby, która nie odszukuje nowych lokalizacji na mapach google. Tym samym, chcąc rozpromować własny box, bądź klub, warto dodać go do lokalizacji. Dzięki niej, klienci szybciej i łatwiej trafią do nowego miejsca.

8. Remarketing

Remarketing to tak zwana kampania prowadzona w ramach Google AdWords. Remarketing wykorzystuje plik cookies, który po uruchomieniu przez klienta wyświetla daną reklamę. Pozwala to lepiej trafić do potencjalnych klientów i uzyskać większą ilość odwiedzin na stronie.

9. Video marketing

Video marketing – mówiąc wprost – jest bardzo podobny do reklam telewizyjnych, jednak pochłania znacznie mniej kosztów oraz jest wyświetlany w Internecie, m.in. na YouTube. Video marketing w krótkim czasie pozwala bez trudu zachęcić widzów do swojej oferty.

10. Gadżety reklamowe, koszulki, bluzy…

Gadżety reklamowe sprawiają, iż potencjalnym osobom w pamięci zapada logo danej firmy, a co za tym idzie – ich zainteresowanie rośnie. Warto także wykorzystywać gadżety w mediach społecznościowych, m.in. w konkursach, w których wygraną będzie np. kubek z logo danego boxu.

11. Wirtualny spacer po boxie lub klubie

Wirtualny spacer pozwala klientom obejrzeć wnętrze klubu lub boxu, a także lepiej przyjrzeć się oferowanym sprzętom. Co więcej – spacer online bez wychodzenia z domu umożliwia podjęcie decyzji co do wyboru boxu crossfit. Klienci zdobędą odpowiednie doświadczenie względem danej lokalizacji.

Najczęściej pojawiane się błędy w prowadzeniu marketingu dla branży fitness:

  • Brak wytyczenia celów dla biznesu
  • Stagnacja w social media
  • Brak analizy naszych działań marketingowych
  • Kupowanie obserwatorów i usuwanie negatywnych opinii
  • Zbyt częste publikowanie treści na początku z czasem brak pomysłów
  • Niedziałające formularze kontaktowe na stronie lokalnego biznesu

Dodaj komentarz