+ 48 697-342-952

Jak sprzedawać produkty hand made w internecie ?

Produkty hand made w ostatnim czasie zyskały dużą popularność, dlatego też coraz częściej są tworzone i sprzedawane w Internecie. To właśnie tam są obiektem zainteresowania sporej grupy ludzi, jednak aby ich sława wzrosła, należy odpowiednio je zareklamować.

Hand made są niezwykle popularne oraz wyjątkowe, dlatego też zasługują na jak najlepszą reklamę ze strony osób ich tworzących i sprzedających. Jak zatem skutecznie sprzedawać produkty hand made w Internecie?

Sprzedaż hand made na popularnych portalach

Jednym ze sposobów na skuteczną sprzedaż produktów hand made są portale internetowe, gdzie najczęściej wystawia się rzeczy własnoręcznie stworzone oraz ustala ich ceny, które zainteresują potencjalnych klientów. Najczęściej hand made publikuje się na portalach oraz stronach online, takich jak:

To właśnie tam najczęściej zaglądają miłośnicy, tudzież miłośniczki produktów hand made. Projektanci wystawiają na portalach swoje dzieła oraz samodzielnie wyceniają je. Dla wielu potencjalnych klientów strony te są gwarancją unikalności, w związku z czym są chętnie odwiedzane, a biżuteria hand made – znacznie częściej kupowane.

Indywidualnie, nie grupowo

Tworząc produkty hand made, warto włożyć w ich sprzedaż nieco więcej samodzielnej pracy, aniżeli dołączać do tak zwanych grup projektanckich. Najczęściej bowiem są one zwykłym wyzyskiem, który nie daje zbyt wielkich korzyści, a dodatkowo – z czasem – zamieniają się w miejsca podobne do allegro. Co więcej – zwykle inni rękodzielnicy nie mają zamiaru kupna rękodzieł swojej konkurencji, a klienci wśród nich to prawdziwy unikat.

Uruchom własny sklep internetowy i zadbaj o reklamę

Duża liczba rękodzielników w końcu decyduje się na założenie własnego sklepu internetowego. Do tego jednak potrzebna jest własna nazwa oraz domena. Warto również pomyśleć o odpowiedniej szacie graficznej, która dla każdego klienta będzie przejrzysta i czytelna. Do dużych plusów własnych sklepów online należy też możliwość przeglądania oferty 24 na dobę, siedem dni w tygodniu.

Zakładając własny sklep, należy także założyć profile na odpowiednich kontach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram i Twitter. Każdy z nich pozwala używać płatnej reklamy, która przyciągnie rzesze kolejnych klientów i doskonale sprawdzi się jako środek promocji rękodzieł hand made. Strona internetowa i sklep umożliwiają także prowadzenie bloga z ciekawostkami, które będą zarówno przydatne dla klientów, jak i przyciągną ich uwagę na ofertę produktów.

Wspomniany Facebook wychodzi naprzeciw sprzedającym, gdyż pozwala zamieścić na fan page’ach m.in. zdjęcia, a także opis produktów oraz ich aktualne ceny. Strona na Facebook’u jest doskonałą wizytówką, a przy odrobinie zaangażowania – sprawdzi się też jako swoisty poradnik i strona z ciekawostkami.

Mając już konto na mediach społecznościowych, można organizować konkursy, które przyciągną nowych zainteresowanych i będą doskonałą gratką dla stałych klientów. Nie wolno jednocześnie zapomnieć o zdjęciach, które będą odwzorowywać piękno produktów hand made. To właśnie od fotografii zależy, czy potencjalni klienci będą zainteresowani ofertą.

Dodatkowo nasze produktu możemy publikować na:

Promocja produktów hand made poprzez znajomych

Pomocne w sprzedaży własnych dzieł hand made okazują się nierzadko aktualne znajomości i kontakty, które z kolei będą promować ofertę dalej. Koło finalnie zamknie się w dość pokaźnych kręgach. Jest to przykład żywej reklamy produktów stworzonych własnoręcznie.

Posty gościnne, fora internetowe, współpraca pomagają zwiększyć sprzedaż produktów hand made

Świetną promocją okazują się także tak zwane posty gościnne, czyli promocja produktów na blogach gościnnych, a także zachęcanie do podzielenia się opinią przez daną stronę ze swoimi czytelnikami. W zamian najczęściej wysyła się własne rękodzieła za darmo do właścicieli blogów gościnnych.

Nic tak nie pomaga w sprzedaży produktów hand made, jak fora internetowe, grupy i strony, gdzie znajduje się potencjalny klient. Kto wie – być może to właśnie jemu spodobają się Twoje kolekcje i zostanie wiernym kupującym?

Dodaj komentarz