+ 48 697-342-952

Jak prowadzić bloga firmowego?

Blog firmowy jest znakomitym sposobem na zbudowanie wizerunku przedsiębiorstwa w sieci, dlatego ważne jest, aby takiego bloga prowadzić. Niestety, ale wciąż nie jest to popularna forma komunikacji z Klientami. Powodem tego może być brak niezbędnej wiedzy, jak prowadzić bloga firmowego?

Co „daje” blog firmowy?

Blog firmowy pozwala nie tylko na zbudowanie wizerunku w sieci, ale również umożliwia kontakt potencjalnych Klientów z firmą. Ponadto, pisząc wartościowe artykuły na tematy związane z branżą, budujemy w sieci wizerunek eksperta. Nasze teksty stają się podstawowym źródłem informacji z danej branży, co również działa pozytywnie na wizerunek firmy.

Jakie firmy powinny prowadzić bloga firmowego?
Bez wątpienia każde. Nie ma żadnych ograniczeń, a także wymagań co do firmy prowadzącej bloga. Ta forma reklamy skutecznie pozwoli wzmocnić wizerunek zarówno dużych, doświadczonych firm, jak i małych przedsiębiorstw, dopiero wchodzących na rynek. Warto pamiętać, że blog pokazuje firmę z jak najlepszej strony, a informacje zawarte na blogu powinny być wartościowe i rzetelne.

O czym pisać na blogu firmowym?

Artykuły umieszczane na blogu powinny, przede wszystkim, dostarczać informacji poszukiwanych przez potencjalnych Klientów. Teksty powinny ściśle dotyczyć branży i być w pełni merytoryczne. Na blogu firmowym powinny znajdować się nie tylko informacje na temat oferty firmy, czy jej osiągnięć, ale również różnego typu poradniki, rankingi, czy recenzje. Treści te bezpośrednio dotyczą oferowanych przez Twoją firmę produktów, czy usług, a zarazem są źródłem jasnych informacji na ich temat.

W momencie zdobycia stałej liczby czytelników, dobrym zabiegiem będzie zapytanie ich bezpośrednio, o czym chcieliby czytać. Zwiększy to, przede wszystkim, zaufanie do firmy, a także pozwoli Ci dostarczać czytelnikom informacji, których aktualnie potrzebują.

W jaki sposób pisać na bloga firmowego?

Na blogu firmowym język powinien być luźniejszy niż na oficjalnej stronie firmy, ale na tyle formalny, aby nie przypominał luźnej rozmowy np. na portalu społecznościowym. W tekście powinny pojawić się fachowe określenia, co nada charakteru, a także pozwoli zrozumieć czytelnikowi, że firma jest w pełni profesjonalna.

Nie można zapomnieć o dołączeniu do tekstu zdjęć, grafik, filmów, czy statystyk. Zabieg ten nie tylko uatrakcyjni wizualnie wpis, ale również podniesie jego wartość w oczach czytelnika i poprawi pozycjonowanie bloga w Google.

Jak często publikować wpisy?

Chcąc prowadzić bloga firmowego, warto sobie ten proces wcześniej zaplanować. Prowadzenie bloga firmowego nie może być jednorazową aktywnością, a systematycznym procesem. Wpisy powinny pojawiać się regularnie, zgodnie z wcześniej przygotowanym planem.

Ilość publikowanych w miesiącu wpisów może znacząco podnieść zainteresowanie blogiem, stroną firmy, a co za tym idzie – samym przedsiębiorstwem. Ważna jest również jakość publikowanych wpisów.

Rozpocznij prowadzenie bloga firmowego już dziś!
Prowadzenie bloga firmowego jest bardzo ważne. Blog przynosi wiele korzyści w postaci zwiększenia zainteresowania firmą, czy automatycznego pozycjonowania bloga i strony internetowej firmy. Firma Seologist.pl oferuje profesjonalną usługę prowadzenia bloga firmowego. Gwarantujemy konkurencyjne ceny, a także pełne zadowolenie. Ponadto, przedstawiamy przykłady blogów.

Dodaj komentarz