+ 48 697-342-952

Jak dodać stronę do Google Search Console?

W maju tego roku, Google ogłosiło zmianę nazwy Google Webmaster Tools na Google Search Console. W latach ubiegłych boty Google gromadziły szereg informacji na temat webmasterów w narzędziu Google Webmaster Tools. Miało to na celu pełne zrozumienie potrzeb i wymagań użytkowników, aby produkt Google był idealnie dopasowany. Zmieniając nazwę narzędzia, Google ma na celu zachęcenie dużo większej liczby użytkowników do korzystania z jego możliwości. Jak dodać stronę do nowego narzędzia? Czego dowiadujemy się w GSC? Jakie funkcje oferuje narzędzie?

Konfiguracja strony w Google Search Console.

Google Search Console
Jak dodać stronę do Google Search Console?

Aby narzędzie Google Search Console dostarczało rzetelnych i pełnych informacji, badana witryna musi być odpowiednio skonfigurowana. Poniżej, w kilku krokach przedstawiamy, jak poprawnie skonfigurować witrynę dla Google Search Console.

1. Poprawnie skonfiguruj plik robots.txt. Plik ten pozwala kontrolować, które elementy strony internetowej będą indeksowane przez robota Google. Konfigurując ten plik należy upewnić się, że w jego treści zablokowane są odpowiednie części strony. Jeżeli przenosisz witrynę i blokujesz indeksowanie całej strony, zadbaj, aby na hostingu pojawił się oddzielny plik robots.txt, który będzie indeksował witrynę na czas jej przenoszenia.

2. Kody błędów dla połączonego i usuniętego contentu. Jeżeli nie przenosisz witryny na nową wersję, ustaw kod HTTP 404 lub 410. Zabieg ten możesz wykonać zarówno w panelu konfiguracyjnym nowej witryny, jak i dla przekierowania do nowej strony. Pamiętaj też, aby nie tworzyć zbędnych przekierowań. Odsyłanie do jednego, mało trafnego elementu strony może wywołać nieporządek i może zostać odczytane jako pozorny błąd 404. Najlepiej, aby przekierowanie prowadziło do nowej, zawierającej skonsolidowaną zawartość, witryny.

3. Konfiguracja Search Console. Jest to bardzo ważny krok. Od jego powodzenia zależy poprawność przeniesienia witryny. Na początku należy przeprowadzić weryfikację starej i nowej witryny w Search Console. Weryfikuj wszystkie odmiany swojej strony internetowej, zarówno z początkiem „www.”, jak i bez niego. Ważne są również protokoły. Jeżeli korzystasz z protokołu HTTPS, zweryfikuj witrynę w HTTP i HTTPS.

4. Sprawdzenie weryfikacji w narzędziu. Metoda weryfikacji nie może przestać działać po przeniesieniu witryny, dlatego należy się upewnić, że tokeny weryfikacyjne będą takie same po zmianie adresu URL. Jeżeli weryfikacji dokonujesz za pomocą pliku HTML, musi on zostać umieszczony w nowej wersji strony. Podobna zasada występuje w przypadku metatagu, czy Google Analytics. Je również należy umieścić w nowej wersji.

5. Sprawdzenie ustawień Google Search Console. Ustawienia dotyczące starej wersji witryny muszą zostać zastosowane odnośnie nowej strony. W szczególności pamiętaj o parametrach adresu URL, kierowania geograficznego, czy szybkości indeksowania.

6. Jeżeli zakupiłeś nową domenę – przygotuj ją. Podpinając domenę do nowej witryny, musisz mieć pewność, że po poprzednim właścicielu nie pozostały żadne problemy. W szczególności sprawdź ustawienia ręcznych działań i usuniętych adresów URL.

Jakie informacje otrzymujemy w Google Search Console?

Narzędzie Google Search Console dostarcza informacji takich, jak status w wyszukiwarce. Parametr ten wyświetla wyniki, jakie osiągnęła Twoja strona internetowa. Kolejnym, ważnym parametrem są dane strukturalne. Element ten wskazuje wszystkie elementy struktury Twojej strony, a także umożliwia pobranie szczegółowego raportu na temat błędów. Dzięki temu możesz te błędy wyeliminować. Sekcja Udoskonalenia HTML gromadzi błędy strony związane z tytułami, opisami meta i zawartością strony, która się nie indeksuje. Raport wskazuje duplikaty w zawartości, a także elementy źle widziane przez Googlebota. Ruch związany z wyszukiwaniem wyświetla szczegółowe informacje na temat pochodzenia ruchu na Twojej stronie. Google Search Console dostarcza jeszcze wielu informacji, ale nie sposób dokonać charakterystyki ich wszystkich w jednym wpisie

Funkcje w Google Search Console.

Poza standardowymi funkcjami skierowanymi do właścicieli stron internetowych, które zostały już opisane, Google Search Console oferuje również funkcje skierowane do programistów aplikacji mobilnych. Bez względu na to, czy tworzysz aplikacje na Androida, czy iOS’a, możesz powiązać ją z kontem w Google Search Console. Ważne jest, aby być jej właścicielem. W przypadku Androida, aplikacja musi znajdować się w Google Play i musisz być autoryzowanym właścicielem. Jak już dodasz aplikację do GSC, będziesz otrzymywać szczegółowe informacje na temat jej wyszukiwania, a także ruchu, który jest na nią generowany.

Dodaj komentarz