+ 48 697-342-952

Jak budować wizerunek trenera personalnego w sieci?

Trener personalny to zajęcie, które wybiera wielu młodych ludzi. Trudno dziwić się temu trendowi, ponieważ w społeczeństwie rośnie świadomość na temat niebezpiecznych konsekwencji niezdrowego trybu życia i zwiększa się zainteresowaniem aktywnością fizyczną.

Praca w charakterze trenera personalnego daje szansę na uzyskanie dobrych zarobków w stosunkowo krótkim czasie. Jednocześnie trzeba liczyć się z coraz większą konkurencją panującą w tym zawodzie. Wiele osób, które wybrały tę ścieżkę kariery, decyduje się na zostanie freelancerami. Takie rozwiązanie pozwala na osiągnięcie maksymalnych zysków, jednocześnie wymaga samodzielnego pozyskiwania klientów. Co robić, jeśli masz wiedzę, doświadczenie, chęć do pracy, ale nie wiesz jak dotrzeć do potencjalnych klientów? Obecnie aby sprzedać swoje usługi, trzeba przede wszystkim zainwestować w zbudowanie wizerunku. Jednym z najpopularniejszych sposobów na osiągnięcie tego celu jest aktywność w mediach społecznościowych.

Wizerunek trenera personalnego

Osoby, które decydują się na skorzystanie z usług trenera personalnego, nastawione są na konkretne efekty. Szukają kogoś, kto pomoże im w poprawieniu kondycji, zrzuceniu zbędnych kilogramów i wyrzeźbieniu idealnej sylwetki. Jeśli chcesz zdobyć klientów, musisz udowodnić, że jesteś w stanie spełnić ich oczekiwania. Znaczenie mają nie tylko publikowane treści, ale także Twój wygląd i wszystkie podejmowane działania, które będą się przekładać na stworzenie konkretnego wizerunku w oczach odbiorców. Nikt nie wybiera usług trenera personalnego przypadkowo, osoby zainteresowane Twoją ofertą na pewno zapoznają się z treściami, które udostępniasz w sieci i na ich podstawie zadecydują, czy chcą nawiązać współpracę.

Jak budować wizerunek w sieci?

Aktywność w mediach społecznościowych to w tej chwili podstawa tworzenia swojego wizerunku w sieci. Do najbardziej popularnych należą Facebook i Instagram. Publikowane tutaj wpisy i zdjęcia mają szansę na dotarcie do bardzo szerokiego grona odbiorców. Treści można także udostępniać na swoim blogu, który daje szansę na stworzenie dłuższych artykułów i zaprezentowanie bardziej specjalistycznych wiedzy. Jeśli komunikujesz się z odbiorcami za pośrednictwem kilku różnych kanałów jednocześnie, na przykład strony oraz profilu na Facebooku i Instagramie, musisz zadbać o spójny przekaz. Może to także dotyczyć komunikacji wizualnej, czyli na przykład stosowanie własnego logotypu lub takiej samej kolorystyki.

Wizerunek trenera w mediach społecznościowych

Jeśli przejrzymy treści publikowane w mediach społecznościowych takich jak Instagram i Facebook, znajdziemy głównie dużo zdjęć przed lustrem. Sztuczne pozy, skąpe stroje, wypięte biusty lub pośladki, napięte muskuły – wiele osób wykorzystuje takie obrazy, żeby promować siebie. Na pewno jest to prosty sposób, żeby przyciągnąć duże zainteresowanie i zebrać mnóstwo lajków. Warto jednak zadać sobie  pytanie, czy takie podejście rzeczywiście pozwala na stworzenie wiarygodnego, profesjonalnego wizerunku?

Zdarzają się sytuacje, w których osoby kompletnie pozbawione kompetencji i wiedzy, zbudowały wokół siebie społeczność dzięki publikowaniu atrakcyjnych zdjęć i lekkich, przystępnych treści. Kłamstwo ma jednak krótki nogi, a prawdziwa wiedza zostanie prędzej, czy później zweryfikowana. Warto dokładnie zastanowić się nad strategią publikacji na profilu zawodowym, gdzie powinieneś prezentować się przede wszystkim jako specjalista. Od Twoich działań będzie zależało, jaki wizerunek powstanie w głowach odbiorców.

Media społecznościowe dają szansę na przekazanie swojej misji, stworzenie wyróżniającego się przekazu, a także znalezienie własnej niszy. Wyrazisty charakter wizerunku, sprawi, że będzie on bardziej rozpoznawalny i łatwiejszy do zapamiętania. Możesz wybrać sobie konkretną specjalność, np. crossfit lub fitness i dotrzeć do osób zainteresowanych tym tematem. Ogromne znaczenie ma budowanie spójnego wizerunku, dlatego należy skupić się na najważniejszym przekazie i unikać zaprzeczania sobie w różnych wpisach.

Czy umieszczać na fanpage’u treści dotyczące życia prywatnego? Odrobina prywatności nie zaszkodzi, ponieważ pokaże, że jesteś tylko człowiekiem i masz normalne życie. Z drugiej strony profil zawodowy powinien skupiać się przede wszystkim na treściach profesjonalnych.

Zapraszamy wszystkich trenerów personalnych do współpracy przy budowaniu odpowiedniego wizerunku w Social Media. 

 

Dodaj komentarz